söndag 30 januari 2011

stackars lilla mig..

Ja denna helg blev inte alls som vi tänkt oss.
I fredags började jag känna mig illamående på kvällen. Och på natten så satt magsjukan igång.
Var helt slut vid 7 tiden på morgonen då jag fått sprungit på toaletten varje halvtimme....
Är inge kul att ha magsjuka, och inge roligt att vara gravid och ha de. Pruppen stökade på massor på natten så man mådde ännu värre, men skönt att veta att h*n har de bra iaf!
Men på morgonen spydde jag blod... Så fick klä på mig och åka på akuten..

Otrevligt folk, kille som hjälpte oss stod mest bara och flina när jag förklarade om hur jag mådde.
Sen säger han att vi ska upp på förlossningen.
Började gå en bit (förstår inte hur han trodde jag skulle palla gå igenom hela sjukhuset)
Satt på mig en stol och då fattade dom att jag inte hade så mycket kraft iaf......
Så en annan kvinna körde mig i rullstol till förlossningen. När vi kom dit så var hon på väg och köra in mig på BB..?.... Men sa till henne att de är nog förlossningen jag ska på.
Sen börja hon fråga vad jag var i för vecka och när jag ska föda, hon trodde väl att jag var på väg att föda då, men sa att jag är här för min magsjuka... Och då tittade hon på mig och fråga ja men vilken vecka ska du föda då?? (ÖÖÖÖÖÖhhhhh ja runt vecka 40 eller?????)
Inte vet jag sa jag...

Kom iaf på förlossningen, fick lämna alla möjliga prover och sen fick jag dropp..
All prov såg bra ut och blodet var ingen fara.
Och efter ett tag började jag känna mig bättre, fick ligga där någon timme, dom kolla om pruppen mådde bra, och h*n hade det mycket bra, dom sa att hjärtljuden kan gå upp lite när mamman är dålig, men vårat hjärta hade jätte fina normala hjärtljud.
Fick åka hem vid 1. Sen låg jag i soffan hela dagen och sov drack lite vatten och hade ont i hela kroppen, ryggen var fruktansvärd och lika så höfterna...

Idag mår jag bättre, har sovit nästan 13 timmar i sträck.
Ska börja försöka få i mig lite föda idag och se hur de går.
Fick iaf i mig en banan igår... på 8 timmar.

Måste bara säga att jag har världens underbaraste man, som han passa upp mig igår, hjälpte mig upp ur soffan när jag skulle på toa, masserade min onda rygg, sprang och hämtade vatten och allt de jag skulle ha. Kuddade upp där jag behövde extra stöd, de blir nog bra att ha med honom på förlossningen;)
Jag älskar dig Melanio!

Magsjuka och gravid, EJ ATT REKOMENDERA!

1 kommentar:

  1. Stackare. :( Tråkigt att dom var så otrevliga på sjukhuset också!

    SvaraRadera