lördag 1 januari 2011

Gårdagen, då de var 2010

Jaha då har vi lämnat 2010 och gått in i 2011.
Gårdagen firades med goda vänners sällskap, men mycket god mat.
Vi började med förrätt som var en skagentoast, fortsatte med huvudrätten som var fläskfile, med citronstekt paprika och hemmagjord potatismos gratinerad i ugn.
Och avslutade det hela med citron-cheesecake.
Allting var verkligen jätte gott.
Kvällen spenderas sedan med lite Lips, fast jag sjöng ingenting utan lyssnade:)
Jag höll ut enda till halv 2. Sen så började kroppen och knoppen att ge upp.
Gästerna började ge sig av på andra äventyr. Och jag ställde mig och diskade champangeglasen
(väldigt skönt idag då de var gjort, och inget som behövdes göras)
Jag och älskling avslutade nyårs-natten med en varsin skagentoast:)
Och sen blev de sängen, sov till 12.30 men är fortfarande trött.
En lugn dag idag, med en kort promenad och nu filmstund.
Hoppas ni alla andra hade en trevligt nyår!
O. tack till er som var har och firade de med oss!

Blev dock inga kort tagen av oss, då vi fortfarande inte har hittat laddaren.. Men lånade detta av fröken Jonsson.

1 kommentar: