söndag 23 januari 2011

Söndag..

Jaa de var den helgen.
Är alldeles slut efter att ha haft Hedda, även fast hon åkte hem igår kväll.
Fröken har blivit lill-vuxen, fruktansvärt tjurig och nyfiken på allt. Hela kvällen var ett stort "vad är det?"
Men de var jätte mysigt att få rå om henne lite, för de blir alldeles för sällan...
Men inser att jag inte är någon bra barnvakt just nu, för orken att sitta på golvet och leka med barbiedockor finns inte och då är jag = tråkig!
Men kvällen var mysig ändå:)
Små-fisarna växer så fort!

Apropå växa fort tror jag pruppen i magen växt på sig i helgen. De har varit fruktansvärt lugnt där inne hela helgen. Idag tyckte jag de var jätte jobbigt, så vi sa de om de inte blir lite mera aktivitet där inne så skulle vi ringa förlossningen.
Men vi har pratat om att pruppen kanske växer och har haft en lite lugnare period.
Då lill*n brukar kunna ha en sån period en gång i månaden.
är de någon mer som upplever de med sin skrutt? Är eran också en periodare?;)
Pratade med mamma tidigare ikväll om att de varit så lugnt, men hon lugnade mig med att de nog inte finns så mycket plats kvar i magen att race från sida till sida, som h*n gjort tidigare.
Men nu ikväll har de satt igång i magen. Och rörelserna är så tydliga att de nästan gör ont!
Men jag är glad för de, bara hjärtat rör på sig, för de är ju en trevlig smärta;)
Så nu är jag lugn igen:)
Men denna oro lär ju aldrig försvinna, för när pruppen väl är ute så kommer de nog vara så mycket annat att oro sig för! Och de lär ju inte bli bättre med åren;)

Hoppas ni alla fina iaf har haft en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar