söndag 9 januari 2011

Årsresumé 2010

JANUARI~Början på året, vad skulle detta år betyda för mig, vad kommer att ske?
Jag hade börjat på ett nytt jobb, mitt första jobb som undersköterska. Insåg att jag verkligen valt rätt yrke. Antar att jag fantiserade vad som skulle ske detta år. Drömmar om bebis vet jag iaf fanns i mitt huvud. Tänkte även på vad jag ville jobba inom, finns ganska mycket att välja på som undersköterska. Men ju längre in på året så kände jag att jag kommit på rätt ställe, underbara arbetskollegor, super bra arbetsplats och man kände verkligen att man gjorde nytta!


::::::::::::::::::::::::::.
FEBRUARI~Då hade jag och älskling varit gifta i ett halvår och jag började komma in mer och mer på jobbet, de var inte så tokigt detta jobb en då! Hittar inte ett enda kort från februari..=/

:::::::::::::::::::::::.
MARS~Vet inte alls vad vi gjorde denna månad. Så jag jobbade nog en massor. Myste med älsklingen och umgicks med vänner.


::::::::::::::::::::::::::::.
APRIL~Jag och Mille tog oss en tur till fjällen med min bror och hans familj. Åkte skoter och satt bara och glassade på fjället. Blev röd som en räka i ansiktet. Tror de var denna månad också som Josse klippte till denna frilla åt mig:)

:::::::::::::::::::::::::.
MAJ~En månad som bestod av jobb för det mesta. Men tog en kväll hos Ida och George. Jag och älskling firade även 3 år. Och jag började att blogga!

::::::::::::::::::::::::.
JUNI~ Mitt gudbarn döptes denna månad. På mottagningen så var de en som tyckte att jag och Mille borde också skaffa oss en liten, men jag sa nejnej inte än. Tänka sig vad som skulle hända bara någon vecka efter! Midsommaren jobbade jag, men hann med min sista fest då vi firade Josse som fyllde 23.


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
JULI~ Började med att vi tog en tripp till Sundsvall. Och jag berättade för Mille att jag trodde att jag kunde vara gravid. Dagen efter så skulle vi iväg på fest med hans vänner. Jag beslöt att göra ett grav.test även fast de var lite tidigt. Helt överraskad så blev de ett plus på testet och lyckan var gjord. Jag ropade på Mille att han skulle komma på toan, då vi var hemma hos hans mamma. Han flinade och sa att de visste han allt ;) och bad mig visa testet för hans mamma, slutade iaf med att hon och jag står och gråter i köket och kramas. Så de blev inget festande för mig, men vad gör de, jag hade ju ett mirakel i min mage! Mille och jag firade också 1års förlovning och jag fyllde 24år.


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
AUGUSTI~ Månaden började med en vecka hemma från jobbet. Mådde så fruktansvärt illa, kroppen och huvudet var så trött. Tror jag inte gjorde något annat en sov och spydde. Fick äta medicin för min fruktansvärda magkatarr, men tillslut så försvann den och jag började må bättre och bättre. Jag och hade även vårat 1-åriga bröllopsdag! Mitt livs kärlek.
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
SEPTEMBER~ Det hände inte så mycket denna månad. Jobbet började som vanligt igen efter sommarvikarier och feriearbetare. Hösten kom med smygande steg. Sen blev de dags för ett besök hos barnmorskan och vi fick för första gången höra de lilla hjärtat slå, världens vackraste ljud!


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::..
OKTOBER~Då blev de äntligen dags för de efterlängtade rutin ultraljudet. Jag var så nervös den dagen. Vet inte om jag mest var nervös över att få se lill-pruppen eller de faktum att man var tvungen att dricka mycket vatten så att blåsan var fylld. Slutade med att jag drack så mycket vatten innan jag kom dit, så när jag väl anmälde mig i receptionen så var jag tvungen att fråga om de var okej att gå och kissa... Efter de fick jag hälla i mig 7 muggar vatten, så var ju jätte kissnödig igen när vi väl blev inkallade! hehe... Men oj, detta var så otroligt, tårarna rann på min kind när jag såg den lilla krabaten där inne, KÄRLEK! Denna var denna månad också som jag började känna pruppens små rörelser.

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
NOVEMBER~Denna månad tog vi en tripp till Sundsvall, min mamma var med över en natt men sen åkte hon hem. Vi hann med shopping på Ikea, Birsta. Träffa alla vänner, umgås med familjen och även ett sminkparty innan de var dags att åka hem. När vi väl kom hem så blev jag sjukskriven på heltid till den 5 januari för smärtsamma sammandragningar..
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.
DECEMBER~Ja slutet på året, hann med en tur på förlossningen då sammandragningarna börjde igen, tur som var inget på G. Sen blev de dags för jul som firades i Hornsjön och sen nyåret som firades in här hemma hos oss med goda vänners sällskap. Och nu blev de plötsligt så när till pruppen anländer.























Mitt underbara 2010, men 2011 kommer bli ännu mer underbart!

1 kommentar: