lördag 22 januari 2011

Lördagsmys med Hedda

Idag har vi min brorsdotter på besök, Hedda 4år.
För pappa och mamma är på revy, med mamma och Bengt.
*
Imorse ringde mamma och väckte mig strax innan ni för att kolla om jag ville följa med henne och momma på pingstkyrkans loppis. Tackar då aldrig nej till de,
men kände mig så trött så sa att jag skulle vila tills Hedda skulle komma.
Men efter jag lagt på så hör jag Mille.. "Älskling, jag kan inte röra mig.... ryggvärken hade kommit tillbaka med dunder och brak! Fick försöka hjälpa honom lägga sig på sidan, men två osmidiga människor är inte så lyckat. Han kom iaf upp på sängkanten.
Så jag gick och hämtade 2 alvedon och 1 ipren. Sen så fick jag ringa till 1177.
Trodde först att vi skulle vara tvungen att åka in.. Men skulle se om värktabletterna hjälpte först. Och tur som va så började dom hjälpa.
Så efter att ha kurerat Mille med värtabletter och kaffe så ringde jag mamma och sa att jag skulle följa med.
Vi kom dit strax innan 10 och då var de redan en bra kö.
Hittade lite grejor iaf.
De blev en rosa tröja till mig (35:-)
en body till pruppen (20:-)
ett paket med en haklapp, "tvättlapp" och badcape till pruppen (30:-) (aldrig använd!)
och ett par täckbyxor åt Mille (70:-)
Hade räknat att de skulle gå på 155kr.. Men när jag betalade så blev de 96:-
Tydligen fick jag täckbyxorna för 10kr(!?)
Aja tackar och tar emot ändå.
*
Nej nu måste jag ringa och beställa pizza, har en dam som sitter och tjatar på mig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar