söndag 13 februari 2011

söndag, fixar dagen

Idag har de varit en pysslar-dag hemma. Tvättastugan hade vi på schemat, då våra kläder, lite av pruppens kläder, sängkläder, handdukar, babysitterns klädsel och vaggskyddet blivit tvättat.
Tur att vi har en sån bra tvätt stuga, med bra tid (14-21) och bra tvättmaskiner och torkskåp gör att tvättningen går som en dans och speciellt när Mille är ledig och kan hjälpa:)
Här även fixat en till låda åt pruppens kläder, så får se då hur långt vi kommer
med dom vi har nu.

Sen fixade Mille barnvagnen, bytt ut dom svarta klämorna på vagnen längst ner, så nu är inte pruppens vagn gungig. Utan de blev mycket bra, bättre än vad jag trodde!:)
Men nu har vi börjat funderat på om vi ska köpa nya däck till den, dom ser inte sliten ut, men när vi började kolla närmare, noga, så är de lite skavanker och jag vill att våran prupp ska ligga tryggt i vagnen sin! Men längtar tills jag får gå runt med vagnen nu, tog ett test race hemma, är stog och vaggade vagen och drömde mig bort att de var våran prupp som låg där inne.
Mille stod bara och skakade huvudet åt mig haha.

Nu blev det ett långt, tråkigt inlägg men de får ni ta denna söndag:)

En längtade mamma, kort stund efter stod jag och fick tårar i ögonen
och lääängtade efter våran lilla prupp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar