onsdag 29 december 2010

MVC besök

Just det var till barnmorskan igår.
Hon tog mitt blodvärde som var bra, 128.
Sen mitt blodsocker lika bra de också, 5,0.
Mätte magen, kom inte ihåg siffra, men låg iaf precis på kurvan som vanligt:)
Har gått upp !4! kg sen sist, men hon sa att de var ingen fara har ju bara gått upp 8 kg sen inskrivningen. För sist tyckte hon att jag nästan hade gått upp lite för lite så de var väl bra ändå.
Och besökets höjdpunkt, lyssna på pruppens hjärta. Pruppen var inte så villig att låta oss göra de, hörde lite svagt, men inte så där jätte tydligt.. Och nu när Mille var med.
Men hjärtslagen låg på ca 140 slag/min. Så de var ju bra ändå.

Ska till BM igen den 5 jan för att lämna prov och se så jag inte har UVI och de är de som gjort att jag fått sammandragningar..
Och förhoppningsvis få lyssna på prupp-hjärtat:)

Kan inte så jätte intressant och veta, men roligt för mig att att titta tillbaka på sen:)

2 kommentarer:

  1. Alltid lika skönt att få bekräftat hos BM att allt ser bra ut med bebis i magen!
    Jag har gått upp väldigt mycket i perioder. Har ibland stått still på samma vikt en månad och sedan gått upp jättemycket på bara några dagar känns det som. Så det är nog vanligt att det blir så :)

    SvaraRadera
  2. Tack detsamma, hoppas ni får en fin start på det nya året :)
    Kul att du kikade in och att du gav dig tillkänna, för nya gravidbloggar är alltid kul att läsa :D Speciellt när vi ska ha så pass nära inpå varandra :)
    Usch, vad tråkigt att vara förkyld så länge!Tur att du börjar bli bättre :)
    Själv har jag varit förkyld snart en vecka men det börjar äntligen vända någorlunda :)
    Med magen är det bra, vi var till BM igår och mätte och tog prover och det såg bra ut (såg att ni varit till BM dagen innan oss). Ungen är det fullt ös på mest hela tiden, igår kväll härjade den så hela magen hoppade! Så mysigt :)
    Hur går det för det för dig med magen då? Full rulle? :)
    Kram

    SvaraRadera