måndag 20 december 2010

Måndag: IcaMaxi och doktorn

Idag har jag tagit en tur med mamma till Maxi och handlade lite.
Mest roligt att se hur hysterisk min kära mor är!
Var där i över en timme, tills slut fick mamma skynda sig för jag hade tid hos doktorn kl13.
När jag skulle betala så skulle de självklart bli extra kollat av en personal.
Klockan var 12.50 så de var ju bara att kasta upp alla packade grejor på rullbandet och efteråt tittar kassörskan på mig och ler och säger att visst stämde allt....
............NÄÄÄÄHHHHHEEE SÄGER DU!
Jätte stressad packar vi ner allt och kör som en tok med vagnarna till bilen.
Kommer till Hälsocentralen 13.05, men doktorerna brukar ju ändå själva vara sena:P
Fick iaf träffa en doktor, hade väldigt svårt att förstå honom, sen lyssnade han lite snabbt på lungor och tittade i halsen. Men allt såg bra ut, men han ville skriva ut hostmedicin åt mig, men sen säger han att de är morfin i de, men de skulle inte vara någon fara för bebben i magen..
Jag själv blir dålig på morfin, försökte få han att skriva ut någon annan medicin..
Men inte inte.. Så tackade och gick därifrån...
Hämtade aldrig ut hostmedicinen.
Åkte och köpte honung, halstabletter, te och glass istället.

Så nu är jag hemma, fått hem ett paket idag med ett par byxor som vi vunnit på tradera åt lillpruppen. Jätte söta och så småå hehe.
Väntar bara på 2 till paket, hoppas dom kommer snart:)
Kanske tar kort på allt sen när alla kläder kommit.

Ska börja med maten snart, Mille ska iväg på träning så blir tidig middag idag.

1 kommentar:

  1. Jo, det är foglossningen som blivit alldelles för ond nu mot slutet. Så nu är det kryckor som gäller vilket iof är skönt då jag faktiskt kan ta mig runt i lägenheten nu och det var mer än jag kunde igår :)

    Visst är Tradera bra med bebiskläder? Har budat hem en hel del fint därifrån också!

    SvaraRadera