onsdag 22 december 2010

En tur på förlossningen..

Igår mitt på dagen fick jag och Mille åka in på förlossningen.
Mina sammandragningar hade satt igång igen kvällen innan..
Dom var obehagliga och kom med lite mellanrum,
men tänkte att de blir nog bättre om jag sover och vilar.
Dagen efter (igår, tisdag) så vaknade jag och låg och drog mig i sängen tills
jag skulle ringa BM och berätta vad jag kännt.
Hon sa de om jag får sammandragningar igen så ska jag kontakta förlossningen.
En timme senare sätter dom igång igen.
Så ringde dit och dom ville att jag skulle komma in på en kontroll.
Så gjorde oss iordning och tog bussen ner. Satt där på en fullsatt buss med massor med skolungdomar och fick sammandragningar.. Ska nog inte ta bussen när de väl är dags!:P
Kom till förlossningen och fick komma in på en förlossningssal. Konstigt var de att ligga där!
Sen så gjorde dom en CT-kurva tror jag de heter hehe. Där dom kollade mina sammandragningar och bebisens hjärta. Så låg med den en halv timme och man såg när jag fick dom, sammandragningarna, Mille blev så nervös en gång då siffran bara ökade och ökade!
Men dom sa att de såg bra ut ändå..
Sen fick jag göra ultraljud och dom kollade fostervattnet, och de var tillräckligt, livmodern såg bra ut, lika så bebisen (såå stor den blivit:)) Kollade även livmodertappen och den var de inte heller något fel på!
Så tur som är så kommer de nog inte en bebis än på ett tag!
Vi har pratat med fisen i magen och sagt att h*n får stanna där inne ett tag till!
Även fast vi längtar så!

Hade väldigt ont i magen när jag kom hem efter allt klämande!
Men idag känns de bättre. Tog en liten tur ner på stan, gick där saktasakta men säkert.
Blir tokig att bara vara hemma!
Och nu har vi även slagit in alla julklapparna.
Mille och jag tävlade om vem som slog in den finaste julklappen
och jag utsåg mig själv till vinnare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar