söndag 5 september 2010

Livets motgångar

Ibland blir de krokiga stigar i livet och man måste göra sina val.

Ibland går man igenom saker som är så tungt.
Din vän finns då vid din sida med en hjälpande hand.
Men ibland så tar man avstånd, från de som kanske varit de viktigste.
Ibland kan man behöva de, men man måste även komma ihåg att som varit de viktigste måste man ändå hålla med en öm hand, än att släppa helt.
Tills man kommit underfund med vad som ens hjärta säger.

Alla val i livet är inte lätta, och de man väljer kanske inte visar sig var de man velat.
Men om man valt att släppa helt, kan de viktigste ramlat för långt ner för att man ska nå.
Och den hjälpande handen som en gång fanns

kanske inte finns kvar där längre för att nå din..

Men ibland offrar man de ena för det andra, och vem säger att de är rätt eller fel.
Gå efter vad ditt hjärtat säger. Det är de rätta.


Jag går efter vad mitt hjärta säger, vad de gäller kärlek, vänner och framtid.
Jag har gjort många tabbar, men dessa tabbar får jag ta, för titta vad jag har.
Min älskade make, de finns ingen människa som är så vacker som han.
Min underbara familj.
Och mina underbara
vänner.
Och vid dessa håller jag ett stadigt ömt grepp.

Men allt jag vill är att ha ro i hjärta och själ och få njuta av varje dag.

Finn eran ro.

1 kommentar:

  1. Precis, energin måste fördelas på rätt sätt och inte läggas på fel saker.

    Jag är så glad att vara din vän. Eller ska jag säga syster:)

    SvaraRadera