söndag 30 maj 2010

9 dagar

Började min ledighet igår med vin och spel hemma hos oss,
med Manne och Nadine på besök.
Sedan tog vi oss en tur ner på stan, en sväng på G3 o Larrys gjorde oss besvikna
och Marite blev de inget av.
Så då blev de hem gång och jag satte mig framför datorn
och skrev en dikt till mamma.
För idag är de morsdag och som jag skrev tidigare så
firades den dagen nere hos mormor och morfar med familjen.
Mat i stora lass och skratt som förlängt livet.
Har nu nyligen kommit hem, efter en promenad i regnet med Tilda och Vikke.
Och regnet gjorde mig så där lycklig, lycklig som ett barn.
De är något speciellt med regn eller så är de mina lediga dagar som gör mig lycklig idag.
Men största lyckan jag har är mitt hjärta som jag firar 3 år idag med.
Ikväll blir de att mysa ned sig i soffan med älsklingen och spela mitt absoluta favvo spel, MW2.
Hoppas ni alla har haft en mysig morsdag.
Och grattis till alla underbara mammor där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar